Khamis, 6 Oktober 2011

Pepisahan Yang Menyedihkan



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...

hari ni... hampir sebulan... kami adik beradik berpisah... ateh n alang.. menjadi musyrifah.. andak, anjang, dik as.. achik, acu... n k.yang.. still dgn syaah 6... kakak2 kami... kak anje.. kak long n kak ngah... pergi berubah angin ke rumh sewa... perkara pertama yang aku rasakan... adalah... LEMAH... ya ALLAH.... kuatkan aku!! shbt2ku kekuatanku.... mengimbau memori ketika diberithu... bakal berpindah ke darul aman 1... air mata yang tidak mudah turun di alis mataku... pada hari itu... laju.. seakan-akan... aku bakal terpisah.. terpisah dengan mereka buat selamanya dan bakal xberjumpa... namun... mindaku terpana dgn kalam kekasih ALLAH..

"
sekuat-kuat ikatan iman ialah cinta dan berkasih-sayang kerana Allah dan marah juga kerana Allah"
[ hadis riwayat Imam Ahmad]

Ya ALLAH... aku ingin kasihku kepada mereka kernaMU... biar aku pergi jauh dari hidup mereka... namun.. mereka masih mengenaliku sebagai seorang shbt....

shbt..... yang dahulunya pernah menngis bersama...
teman.... yang dahulunya pernah ketawa bersama......

indahnya.. memori itu.......


AKU YAKIN DGN JANJI ALLAH... UKHUWAH YANG TERBINA ATAS DASAR IMAN DAN TAQWA.. AKAN BERKEKALAN HINGGA KE JANNAHNYA............................


Tiada ulasan:

Catat Ulasan